עיצוב ביתנים לתערוכה –האם ביתן יפה בהכרח מייצר לידיים איכותיים?

עיצוב ביתנים לתערוכה –האם ביתן יפה בהכרח מייצר לידיים איכותיים?

ממקום של 20 שנות ניסיון בעיצוב ביתנים תצוגה לתערוכות וכנסים התשובה היא שהשורה התחתונה ומה שחשוב באמת למנהלי שיווק ומנכ”לים היא כמות הלידיים האיכותיים שחוזרים איתם הבייתה. ביתן תצוגה יפה ומרשים זה תמיד כיף ונעים אבל כדי שהוא יהיה בר קיימא הוא חייב לעבוד, קרי לייצר לידיים איכותיים.   

במאמר זה נצלול לעומקו של נושא עיצוב ביתנים לתערוכות על היבטיו השונים כאשר ישנם שלושה היבטים מרכזים שבהם אתמקד והכל מתוך נקודת מבט אחת: עיצוב ביתנים לתערוכה שמייצר לידיים איכותיים בתערוכות וכנסים.  

  • למה משתתפים בתערוכה 
  • חוק ה 10 מטר – 3 שניות מיהו קהל הייעד פיצוח האוטאר  
  • הטכנולוגיות השונות לבניית ביתני תצוגה לתערוכות  

למה משתתפים בתערוכה 

אחת הטעויות הנפוצות בקרב מציגים בתערוכות היא דילוג על השאלה החשובה והקריטית ביותר לפני שניגשים לעיצוב הביתן והיא למה משתתפים בתערוכה?  

השאלה הזאת נושאת בחובה את ההבנה הבסיסית ביותר שבלעדיה לא ניתן לגשת למלאכת העיצוב של הביתן. למעשה אנו עושים כאן עבודת שיווק הספציפית לתערוכה עצמה שמתחלקת למספר תת נושאים כגון:  

  • האם מטרת ההשתתפות בתערוכה היא לייצר לידיים או מכירות במהלך התערוכה? ברוב המוחלט של התערוכות והכנסים המטרה היא לייצר לידיים כמובן אך כדי לייצר לידיים איכותיים יש לחשוב על עיצוב הביתן בצורה שלוקחת בחשבון לדוגמה את מספר אנשי הצוות שיהיו בביתן, המיקום שלהם בביתן והתפקיד שלהם במהלך התערוכה. הנקודה הזאת מתחברת לזרימת הקהל בתוך הביתן: איש צוות קדמי שמנפה לידיים / מבקרים לא רלוונטיים מצד אחד ומוליך את המבקרים הרלוונטיים ( לידיים איכותיים) לאנשי הצוות הרלוונטיים לסוג המבקר. הפניה של מבקר מסוים הדורש הדגמה תנותב לאיש צוות שנמצא בביתן במקום עם מסך או דלפק הדגמה. מבקר אחר שכבר מכיר את החברה ומוצריה והוא כבר חצי אפוי ומוכן להתקדם ינותב למקום אחר בביתן שיש בו איש צוות בכיר יותר עם חדר פגישות. על כל זאת צריך לחשוב לפני שניגשים לעיצוב ביתנים לתערוכה ולגבש מסמך אפיון לעיצוב הביתן.  
  • עוד נושא הקשור לנושא מטרת ההשתתפות ועיצוב ביתנים לתערוכות הוא קביעת מטרות ברות השגה שניתן למדוד לאחר התערוכה. אם לדוגמה קבעתם שמטרת ההשתתפות בתערוכה חיזוק הכרת המותג בשוק יהיו לכך השלכות ישירות על תהליך עיצוב ביתן התצוגה אך מעבר לכך תרצו לפתח אסטרטגיה שהמטרה הזאת הושגה במהלך ולאחר התערוכה.   

חוק ה 10 מטר – 3 שניות מיהו קהל הייעד פיצוח האוטאר 

חוק זה אומר דבר פשוט: מבקר בתערוכה שעובר ליד הביתן שלכם צריך להבין ממרחק של 10 שניות ותוך 3 שניות מי אתם, מה אתם עושים והאם אתם רלוונטיים לשירותים שהוא מחפש. יש לזכור שתערוכות וכנסים הם סביבה מלאה עשירה ויזואלית בהמון גירויים ותשומת הלב של המבקר לכל ביתן היא קצרה. מהסיבה הזאת יש לכם “כדור אחד בקנה” לתפוס את המבקר שתרצו אותו בתוך הביתן. על מנת לעמוד בחוק ה 10 3 היצמדו למספר חוקים בסיסים:  

  • בלי טקסטים ארוכים ומספר גדול של תמונות המוצרים או השירותים שאתם מציעים. במקום זאת התמקדו במסר אחד קליט ותמונה או מיתוג שימשכו את קהל הייעד המתאים. לאחר שהמבקר נכנס לתערוכה תוכלו לתת הסברים ארוכים יותר, להראות סרטונים, קטלוגים וכדומה.  
  • מיהו קהל הייעד המדויק שלכם? או במילים אחרות פיצוח האווטאר שלכם. לכוון לכולם בצורה רחבה יהפוך את המסר שלכם ללא קליט. במקום זאת הבינו מיהו קהל הייעד הכי מדויק שלכם: גיל, מוצא, מין, מצב סוציו אקונומי, מצב משפחתי, תפקיד בחברה, מה הכי מפחיד אותו או אותה, מה מניע אותו בחיים. ברגע שתבינו זאת תוכלו לגשת לתהליך העיצוב בצורה הרבה יותר מדויקת ותגדילו את הסיכויים שלכם למשוך את קהל הייעד שלכם לביתן.  
  • איך בודקים שעיצוב הביתן לתערוכה מדויק? פשוט מאוד השתמשו בחוק שלושת השניות על קהל הייעד לפני התערוכה שלכם וקבלו פידבק באופן מידי. שפרו עמדות תוך כדי עד שתגיעו לעיצוב ביתן התצוגה המושלם.    

הטכנולוגיות השונות לבניית ביתני תצוגה לתערוכות 

ככלל יש לחברות המציגות בתערוכות שתי אפשרויות: השכרת ביתן לשימוש חד פעמי או קנייה של ביתן לשימוש רב פעמי ולכן נשאלת השאלה האם אתם משתתפים בתערוכות באופן קבוע או חד פעמי.   

ביתנים חד פעמים לתערוכות וכנסים 

  • ביתני קסטום / ביתני נגרות הינם ביתנים חד פעמים שהינם ביתני נגרות בנויים. עיצוב ביתנים לתערוכות הבנויים כביתני נגרות בחלט יכולים להרשים ובדרך כלל מדובר בביתנים גדולים מאוד לחברות עם תקציבים גדולים מאוד שמשתתפים בתערוכה אחת גדולה. עם זאת רצוי לזכור שביתני הנגרות / קסטום הינם ביתנים לשימוש חד פעמי ולאחר התערוכה הם ניגרטים ומושלכים כלאחר כבוד אתר הפסולת הקרוב.  
  • אפשרות נוספת לביתנים חד פעמים היא השכרת ביתנים ממארגני התערוכה. הנראות של ביתנים אלה היא בדרך כלל בסיסית ביותר אם כי היתרון המרכזי הוא לבוא לתערוכה לביתן מוכן. העלות של ביתנים מהסוג הזה היא באופן מפתיע יקרה באופן יחסי.  

ביתנים לשימוש רב פעמי 

במידה ואתם משתתפים במספר רב של תערוכות וכנסים בארץ ובחו”ל ביתנים המיועדים לשימוש רב פעמי יכולים להיות אפשרות שמאוד כדאי לשקול. השיקול המרכזי הוא כמובן חיסכון ענק בעלויות וכאשר מדובר בביתנים מודולריים מודרניים היתרון הנוסף הוא כמובן האפשרות לשינוי גודל ועיצוב הביתן מתערוכה לתערוכה ללא הצורך לקנות ביתן חדש לכל תערוכה. חברת אקספוסמארט המתמחה בעיצוב ביתנים לתערוכות וכנסים בישראל, ארה”ב ואירופה מתמחה בביתנים מודולריים לשימוש רב פעמי כאשר חלק אינטגרלי מהשרות הוא שילוח הביתנים ישירות לתערוכה והקמתם כך שהביתן מוכן לפעולה וכל שעליכם לעשות הוא לעשות את מה שאתם הכי טובים בו. בסוף התערוכה נדאג כמובן לשילוח הביתן לתערוכה הבאה, אחסונו או שליחתו בחזרה לארץ.   

 

 

 

עיצוב ביתנים לתערוכה –האם ביתן יפה בהכרח מייצר לידיים איכותיים?

    אקספוסמארט - עיצוב והפקת ביתני תצוגה לתערוכות בארץ ובחו

    072-3726062

    למידע נוסף אודות מוצרים ולקבלת פרטים נוספים והצעת מחיר, אנא מלאו את הפרטים בטופס ואנחנו נחזור אליכם בהקדם:

      close
      Skip to content