מציגים בתערוכה בחו”ל ? 4 דברים שחייבים לדעת על כנסים ותערוכות בחו”ל

מציגים בתערוכה בחו”ל ? 4 דברים שחייבים לדעת על כנסים ותערוכות בחו”ל

10.02.2021 – השתתפות של חברות ישראליות בתערוכות וכנסים בחו”ל נושאת בחובה הוצאות מרובות והציפיה מן הסתם היא לחזור עם חבילת לידיים נאה ואיכותית שאיתה אפשר להמשיך לעבוד מהארץ. להלן מספר כללים פשוטים שבעזרתם תחזרו מהתערוכה או הכנס בחו”ל עם תוצאות: לידים איכותיים,מיתוג שנקלט ומכירות.

מיקום ביתן התצוגה בתערוכה

שלא יספרו לכם סיפורים – את המיקומים הכי טובים בתערוכה מקבלים או מציגים קבועים שעובדים עם מארגני התערוכה במספר תערוכות או / ו מציגים שהזמינו את מקום מראש שזה אומר לפחות 6 חודשים לפני התערוכה. דיל טוב לשטח זמן קצר לפני התערוכה זאת בדרך כלל נורת אזהרה מהבהבת: או שלא נמכרו מספיק שטחים בתערוכה וזה כבר אומר דרשני או שמנסים לדחוף לכם את השטחים שאף אחד לא רוצה. מיקומים ? יש מספר תאוריות שמדברות על מהו המיקום הטוב יותר לביתן תצוגה בתערוכה בחו”ל. להלן שתי תובנות עיקריות המבוססות על 20 שנה של ניסיון שיווקי בעולם התערוכות מעבדכם הנאמן:

ביתן תצוגה בתצורת אי

1. שטח שניתן להקים בו ביתן תצוגה בתצורת אי הפתוח מארבע כיוונים זה  השטח הכי מבוקש ומכיון שכך הכי נדיר וייקר. שטחים אלה נמכרים ראשונים ומראש מכיוון שהם ממוקמים אסטרטגית במקומות שהכי רואים והכי עמוסים  מצד אחד ומצד שני יש להם פוטנציאל גדול להקים מבחר גדול של ביתני תצוגה כמעט ללא הגבלה. שטחים לביתן תצוגה בתצורת אי הפתוח משלושה כיוונים או שטח לביתן תצוגה בתצורת ביתן תצוגה פינתי הם בדרך כלל השטחים הבאים בתור מבחינת סדר החשיבות.

2. האם כדאי להיות ממוקם ליד התחרות? השאלה דומה לשאלה האם כדאי לפתוח מסעדה במקום עם מסעדות קיימות אחרות או במקום שאין בו מסעדות כלל. הסטטיסטיקה וגם רוב לקוחותינו מספרים לנו שכמעט תמיד יותר בטוח למקם את ביתן התצוגה איכן ששאר התעשייה נמצאת. שם גם נמצא רוב קהל היעד שלכם ושם גם תוכלו להפגין נוכחות. באופן כללי תערוכות וכנסים בחו”ל זה לא מקום להיות נחבא אל הכלים..

בחירת התערוכה הנכונה

כל מארגן תערוכות יספר לכם סיפורים יפים ויראה לכם סטטיסטיקות מפה ועד טבריה אבל לכם כמציגים צריכה להיות תורה סדורה כדי להבין אם התערוכה מתאימה לכם כמציגים. להלן מספר שאלות ונקודות שכדאי לשים לב אליהן:

1. השיטה הכי הכי בטוחה היא לשים עיין על מספר תערוכות ולבקר בהם כמבקרים. אני מציע לפנות בתערוכות אלה למציגים עצמם ולשאול אותם ישירות ( קצת טקט לא יזיק) לטיב קהל המבקרים ומספר המבקרים.

2. יש לבדוק אלו עוד חברות מופיעות בתערוכה והאם קהל הייעד שלהן זהה לשלכן כדי להבין כמה היא רלוונטית .

3. מומלץ מאוד לבדוק עם מארגני התערוכה כיצד הם מפרסמים את התערוכה, איפה ובאיזו תדירות.

איך למשוך את קהל היעד הנכון לביתן התצוגה שלכם (או יותר נכון איך לא למשוך את קהל היעד הלא נכון)

השקעתם כסף רב ומחשבה בביתן התצוגה והכל מתנקז  למספר ימים ספורים. הדבר האחרון שאתם רוצים זה שקהל היעד הלא נכון יכנס לביתן שלכם ויבזבז שטח וזמן צוות בשיחות בטלות שמובילות לשום מקום. אז מה עושים ? ממשיכים לקרוא:

1. עיצוב נכון לביתני תצוגה בחו”ל בתערוכות עמוסות לעייפה ויזואלית הוא קודם כל עיצוב שמדבר אל קהל היעד שלכם שאותו אתם רוצים בביתן התצוגה שלכם ואיתו אתם רוצים שיחה. חשוב מאוד להימנע מעיצוב עמוס מדי שגורם למבקרים לא להבין מה אתם כמציגים מציעים. ההמלצה החד משמעית היא KISS – KEEP IT SHORT AND SIMPLE עיצוב שמתמקד במסר אחד קליט המלווה בגרפיקה תומכת שמדבר אל קהל היעד שלכם. ימנעו מלספר את סיפור חייכם המייגע… עיצוב נכון של ביתן תצוגה הוא כזה שבו קהל היעד שלכם מבין מי אתם ומה אתם עושים תוך 3 שניות וממרחק 10 מטרים.

אקספוסמארט

2. DEDICATED MINI WEB SITE לקידום ביתן התצוגה שלכם היא דרך סופר אפקטיבית ומוכחת לקידום ביתני תצוגה בתערוכות וכנסים בחו”ל. המיני אתר יאפשר לכם לספר לקהל היעד וללקוחות קיימים על השתתפותכם בתערוכה, לספר מה ניתן לראות בביתן התצוגה שלכם ולהזמין אותם אישית על ידי קביעת פגישות בימים ושעות ספציפיות – עדיף בשעות פחות עמוסות על מנת לפזר את תעבורת המבקרים בצורה יותר הגיונית ובכך להגדיל את היכולת של אנשי הצוות בביתן התצוגה לדבר עם מספר מבקרים גדול יותר. בנוסף, המיני אתר יכול להוות נדבך אינטגרלי לפלטפורמת השיווק והקידום של ביתן התצוגה לפני התערוכה ( לדוגמה דילים מיוחדים, קופונים וקביעת פגישות), במהלך התערוכה (השארת פרטים ו/או קביעת פגישה בתמורה לקד”מ מסוים) ולאחר התערוכה.

3. מתנות קד”מ לתערוכות – נכון או לא נכון בביתני תצוגה? תלוי מה נותנים ולמי. באופן כללי מתנות קד”מ שאינן רלוונטיות לקהל היעד שלכם הן בזבוז כסף מצד אחד ומצד שני מציפות את ביתן התצוגה שלכם באנשים הלא נכונים (יש שיגידו עלוקות) שבאים לקפה ועוגה ושיחה בטלה עם אנשי הצוות שלכם. מתנות קד”מ נכונות בתערוכות וכנסים הינן מתנות רלוונטיות ובעלות ערך מוסף לקהל היעד שלכם ובאותו הזמן נותנות לכם כמציגים את היכולת לבקש תמורה כל שהיא כגון פרטים נוספים להמשך שיחה. אגב – מתנת קד”מ יכולה להיות גם חוויה בעלת ערך לקהל היעד שלכם שגם מושכת קהל ולא בהכרח מתנה שלוקחים הביתה.

כמה עולה השתתפות בכנסים ותערוכות בחו”ל ואיך אפשר לחתוך בהוצאות

כדי להבין את העלות האמיתית יש להבין את מכלול העלויות. במידה ואתם חברה שמשתתפת בתערוכות וכנסים בחו”ל באופן קבוע חישוב העלויות צריך להיות לא PER תערוכה אלה חישוב שנתי לכלל התערוכות שבהם משתתפים כל השנה. ככזה הוא צריך להיות חלק אינטגרלי מתקציב השיווק. חשוב להבדיל בין הוצאות קבועות להוצאות משתנות – הדרך לחתוך בהוצאות היא להפוך הוצאות קבועות להוצאות משתנות במידה והדבר אפשרי. מצורפות מספר דוגמאות כדי להבין את ההבדל :

דוגמה להוצאה קבועה שאי אפשר להפוך להוצאה משתנה: מחיר השכרת השטח בתערוכה זו היא הוצאה קבועה מכיון שתמיד תצטרכו לשלם 100% מעלות המוצר בכל תערוכה למעט מספר מקרים חריגים.

דוגמה להוצאה קבועה שאפשר להפוך להוצאה משתנה: מחיר ביתני התצוגה והנה ההסבר – במידה ואתם משכירים ביתני תצוגה או מציגים בעזרת ביתני נגרות CUSTOM STANDS בתערוכות וכנסים בחו”ל זוהי הוצאה קבועה מכיון שתמיד תצטרכו לשלם 100% מעלות המוצר בכל תערוכה. במידה ותשתמשו בביתני תצוגה מודולריים המאפשרים שימוש רב פעמי לכל גודל ביתן תצוגה ,ותוך כדי החלפת מיתוגים מתערוכה לתערוכה תוכלו להפוך את עלות ביתני התצוגה להוצאה משתנה ובכך להוזיל דרמטית את עלות ביתני התצוגה לכנסים והתערוכות בחו”ל בהם אתם משתתפים. להלן פירוט העלויות שיש לקחת בחשבון כאשר משתתפים בתערוכות וכנסים בחו”ל :

אקספוסמארט

  • 1. עלות השטח עצמו אותו משכירים – הוצאה קבועה
  • 2. הוצאות אנשי הצוות: טיסות, מלונות, השכרת רכב, ביטוחים וכו' – הוצאה קבועה
  • 3. הוצאות שיווק: הוצאות השיווק צריכות לכלול את כל פעולות השיווק לפני התערוכה, בתערוכה ואחריה – הוצאה קבועה
  • 4. עלות ביתני התצוגה לתערוכות בחו"ל – הוצאה קבועה במידה ואתם משכירים את ביתני התצוגה או משתמשים בביתני נגרות CUSTOM EXHIBITION STANDS לשימוש חד פעמי או הוצאה משתנה במידה וברשותכם ביתן תצוגה מודולרי שאפשר לחלק את עלותו לכלל התערוכות שבהם אתם משתתפים.
  • 5. עלות עיצובים חדשים לביתן התצוגה  ועלויות מיתוג מחדש – הוצאה קבועה שניתן להפוך להוצאה משתנה.
  • 6. השכרת ציוד: ריהוט ריצפה מסכים וכדומה – הוצאה קבועה
  • 7. עלויות התקנה ושילוח  - הוצאה קבועה (שימו להבדל בעלויות השילוח ובדקו אם ניתן לעלות למטוס עם ביתן התצוגה או שחייבים לשלוח עם שילוח בינלאומי)
  • למידע נוסף על הקמת ועיצוב ביתני תצוגה לתערוכות וכנסים בחו"ל צרו עימנו קשר בטלפון 072-3726062 או info@exposmart.co.il
מציגים בתערוכה בחו”ל ? 4 דברים שחייבים לדעת על כנסים ותערוכות בחו”ל

    אקספוסמארט - עיצוב והפקת ביתני תצוגה לתערוכות בארץ ובחו

    072-3726062

    למידע נוסף אודות מוצרים ולקבלת פרטים נוספים והצעת מחיר, אנא מלאו את הפרטים בטופס ואנחנו נחזור אליכם בהקדם:

      close
      Skip to content